A A A

A A A

 "Wola zginęła" - wystawa fotografii autorskich Michała Bojary
70 prac fotograficznych: fotografia plastyczna, analogowa, wielkoformatowa
Galeria Sztuki Rampa przy Teatrze Rampa na Targówku, Warszawa

Wernisaż wystawy: 4 sierpnia 2018 r., godz. 17:00
Wystawa otwarta dla zwiedzających: 4-23 września 2018 r.

"Wola zginęła"

Rzeź Woli była bezpośrednią implikacją wydanego w pierwszych dniach Powstania Warszawskiego rozkazu Adolfa Hitlera, nakazującego zburzenie Warszawy oraz wymordowanie wszystkich jej mieszkańców. W masowych mordach, których apogeum przypadło na dni 5–7 sierpnia 1944, zabito - według szacunków historyków - od 30 tys. do 65 tys. polskich mężczyzn, kobiet i dzieci. Była to prawdopodobnie największa jednorazowa masakra ludności cywilnej dokonana w Europie w czasie II wojny światowej, a zarazem największa w historii pojedyncza zbrodnia popełniona na narodzie polskim.

Projekt ma być upamiętnieniem tego ważnego dla historii Warszawy, a w szczególności dla dzielnicy Wola, wydarzenia. Chociaż ponad 70 lat po Powstaniu Warszawskim Wola wygląda całkowicie inaczej, pozostały miejsca pamiętające wydarzenia tamtego okresu oraz miejsca w pamięci ich świadków.

Michał Bojara - urodzony w Warszawie artysta multidyscyplinarny zajmuje się fotografią, malarstwem rysunkiem i działaniami video. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi oraz w Poznaniu. Swoje prace pokazywał na ponad 60 wystawach zbiorowych i indywidualnych m.in. Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu, Galerii Władysława Hasiora, Starej Galerii ZPAF. Stypendysta MKiDN i Miasta Stołecznego Warszawy. Mieszka i pracuje na warszawskiej Woli.

Wystawa dofinansowana ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Kultura-Interwencje 2018”

 

 

Wola Zginęła - plakat
Chłodna 33
Górczewska - Moczydło
Hale Mirowskie
Karolkowa 62
Leszno
Plac Grzybowski 2
Płocka 25
Wolska 2/4
Wolska 47
Michał Bojara - Wola zginęła
Michał Bojara - Wola zginęła

 


Od 30 maja w naszej Galerii Sztuki zagości nowa i bardzo nietypowa wystawa "Dużo rzeczy" przygotowana i prezentowana we współpracy z Narodowym Muzeum Techniki. Wystawa "Dużo Rzeczy" to prezentacja 40 wybranych obiektów z kolekcji muzeum w formie plakatów. To barwne obrazy, przedstawiające różne przedmioty - osiągnięcia techniki - w niekonwencjonalny, czasem zabawny sposób. To gra skojarzeń i zabawa słowem, jak w przypadku kultowego motocykla Sokół 500 czy popularnej Osy. Wszak Kos - to nie tylko ptak, a Komar - nie tylko nielubiany insekt. Technika może być zabawna, kolorowa i ciekawa - zapraszamy na wystawę - aby się o tym przekonać.


Wystawa "Dużo Rzeczy" Narodowego Muzeum Techniki w Galerii Sztuki Teatru Rampa

Czy technika jest sztuką? Czy może odwrotnie, sztuka jest podstawą techniki?

Związek tych dwóch dziedzin - to duet idealny, choć zarazem nieoczywisty, a z całą pewnością, wymagający. Bez wątpienia zarówno sztuka jak i technika - to swoiste odkrywanie a nawet stwarzanie rzeczywistości, która wcześniej nie istniała. Jest w nich zawarte szaleństwo ciągłego tworzenia i wymyślania na nowo, kombinacji skojarzeń i realizacji pragnień. Musi być też miejsce na upór i determinację w działaniu. Jednak trzeba przyznać, że chwile, w których technika spotyka się ze sztuką - są najwspanialszym dowodem na to, że te dwa światy powinny współistnieć razem.

W Narodowym Muzeum Techniki zgromadzonych jest wiele obiektów ilustrujących twórcze osiągnięcia techniki i sztuki. To przedmioty z najwyższej półki, obrazujące kreatywny proces tworzenia i głęboką myśl techniczną. Wystawa "Dużo Rzeczy" to prezentacja 40 wybranych obiektów z kolekcji muzeum w formie plakatów. Nie są to jednak zwykłe zdjęcia eksponatów. To barwne obrazy, przedstawiające różne przedmioty - osiągnięcia techniki - w niekonwencjonalny, czasem zabawny sposób. To gra skojarzeń i zabawa słowem, jak w przypadku kultowego motocykla Sokół 500 czy popularnej Osy. Wszak Kos - to nie tylko ptak, a Komar - nie tylko nielubiany insekt. Technika może być zabawna, kolorowa i ciekawa - zapraszamy na wystawę - aby się o tym przekonać.

Wystawę "Dużo Rzeczy" Narodowego Muzeum Techniki można będzie oglądać w Galerii Sztuki w Teatrze Rampa od 30 maja do 18 czerwca br.

 

Organizatorzy:

Narodowe Muzeum Techniki w Warszawie

Galeria Sztuki Rampa - Teatr Rampa

NMT_akat
NMT_enigma
NMT_osa
NMT_sokol
NMT_sputnik
Previous Next Play Pause

 


Wystawa malarstwa Emili Sobieraj i Andrzeja Sobieraja
w Galerii Sztuki Rampa kwiecień – maj 2018.
Wernisaż wystawy 12 maja godz. 18.00

 

EMILIA SOBIERAJ

Malarka, pedagog, poetka, praktyk i teoretyk sztuk. Okazjonalnie autorka wierszy.
Ze względu na wielość pomysłów i inspiracji jej malarstwa nie zamyka w jednej charakterystyce. Tworzy więc cykle tematyczne. Tak powstały "Figuracje - akty" , "Korowody plenerowe". Najdłuższym cyklem są "Ogrody" podzielone na "Optymizm" i "Bliżej natury". Aktualnie pracuje nad pomysłem "3 x M - miłość, matka, morze". Jest absolwentką Akademii Sztuk Pięnych w Poznaniu. Dyplom z malarstwa obroniła u prof. Piotra C. Kowalskiego oraz z pedagogiki u prof. Zbyszko Melosika. Uczestniczyła  w plenerach artystycznych. Brała udział w wielu zbiorowych wystawach malarskich  indywidualnych, krajowych, międzynarodowych, tematycznych, środowiskowych oraz konferencjach naukowych organizowanych przez prof. Marię Szyszkowską. Jej wiersze oraz inne formy literackie były opublikowane w wydawnictwach artystycznych: katalogach malarskich, zbiorach okolicznościowych oraz prezentowane na wernisażach. Mieszka i tworzy na wybrzeżu pod Gdynią, gdzie aktywnie uczestniczy w życiu artystycznym.

Wystawa w Teatrze Rampa jest dla mnie szczególnym wydarzeniem i bardzo miłym przypomnieniem chwil spędzonych w Teatrze kilka lat temu z okazji benefisu Adama Bojary oraz wystawy grupy znakomitych malarzy przyjaciół. Wiąże się z tym mój debiut literacki - wiersz mojego autorstwa wyrecytował sam Wojciech Siemion. Warszawa Jest dla mnie szczególnie bliska ze względu na mój rodowód. Tu urodził się
mój ojciec i cała jego rodzina. Tu zginęli moi stryjowie walczący w Powstaniu Warszawskim w batalionie Parasol.

 

Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj
Emilia Sobieraj



ANDRZEJ SOBIERAJ
 
Artysta malarz, kontynuator realistycznego malowania pejzażu morskiego w plenerze. Na przestrzeni 45 lat pracy uczestniczył w dziesiątkach wystaw i plenerach krajowych i zagranicznych. Za swoją działalność uhonorowany został licznymi medalami i odznaczeniami w tym Gloria – Artis.

Malarstwa uczył się w Pracowni plastycznej Marynarki Wojennej w Gdynii, gdzie dołączył do Henryka Baranowskiego w 1975 r. na etat plastyka. Następnych nauczycieli miał w PWSSP w Gdańsku, tam studiował u profesorów: Adama Harasa, Andrzeja Dyakowskiego i Kiejstuta Bereźnickiego. Uczelnię ukończył w 1981 r. na wydziale wychowanie plastyczne. W pracowni MW malował na etacie do jej rozwiązania w 2003r.

Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj
Andrzej Sobieraj

 

 

30 lat Stowarzyszenia Polskich Artystów Karykatury

Stowarzyszenie Polskich Artystów Karykatury, zwane popularnie SPAK-iem, powstało dokładnie 26 kwietnia 1987 roku. Tak więc obecna Gala 30-lecia jest nieco opóźniona w stosunku ścisłej rocznicy. Powstanie SPAK-u wiąże się ze zmianami jakie następowały w stowarzyszenia twórczych w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Wynikało jednak z autentycznych potrzeb środowiska karykaturzystów, którzy w innych związkach i sto-warzyszeniach nie mogli odnaleźć własnej podmiotowości. Inspiratorem i spirytus movens powstania SPAK-u był Eryk Lipiński, który został też pierwszym prezesem. SPAK nigdy nie zrzeszał wszystkich artystów zajmu-jących się satyrą i karykaturą, ale zawsze starał się reprezentować całe środowisko, Pierwsze lata działalności SPAK-u, do zmiany ustawy o stowarzyszenia w 1990 roku, to okres dolce vita. Przysługiwały wtedy stowa-rzyszeniom dotacje podmiotowe i stać nas było na trzech pracowników. Później, główną przeszkodą w realizacji zawsze ambitnych przedsięwzięć, był brak środków. Działalność SPAK-u to inicjatywy realizowane centralnie, przez Zarząd SPAK i ogromna liczba przedsięwzięć lokalnych (co nie znaczy, że o zasięgu lokal-nyn), realizowanych w tzw. terenie przez członków SPAK-u. Dopiero połączenie tych dwóch nurtów dzia-łalności, daje pełen obraz tego, czym zajmuje się SPAK. A jest to organizacja wystaw i konkursów, o różnym zasięgu i randze, organizacja plenerów, udział w jury wielu konkursów, przyznawanie nagród i wyróżnień w różnych konkursach oraz nagród SPAK - Eryków, współpraca z Muzeum Karykatury w Warszawie, oficjalnym partnerem SPAK. Działalność SPAK-u to również organizacja aukcji rysunków, zajmowanie oficjalnego stano-wiska w sprawach ważnych dla środowiska. To również prezentacja dokonań polskich karykaturzystów za granicą, współpraca (niestety dość ograniczona) międzynarodowa. To wreszcie wiele inicjatyw nie miesz-czących się w żadnej systematyce. 30-letni dorobek SPAK-u, choć zawsze mógłby być większy, jednak z pew-nością dobrze przysłużył się rozwojowi i popularyzacji polskiej sztuki karykatury.

 

Międzynarodowy Konkurs na Rysunek Satyryczny i Karykaturę „Wolność"

Stowarzyszenie Polskich Artystów Karykatury, z okazji swojego 30-lecia, ogłosiło w marcu 2017 roku Międzynarodowy Konkurs na Rysunek Satyryczny i Karykaturę "Wolność". Obecna wystawa pokonkursowa wpisuje się również w obchody 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę. Na konkurs wpłynęła rekordowa liczba 1283 prac, 378 autorów z 55 krajów, ze wszystkich kontynentów. Liczbowo zdecydowanie dominowali Irańczycy, Polacy, Chińczycy i Turcy, stanowiąc 43 % uczestników konkursu. Powołana przez organizatorów Komisja Selekcyjna zakwalifikowała do II etapu konkursu 183 prace, 124 autorów z 33 krajów, czyli 14.25 % prac nadesłanych na konkurs. W dniu 2 października 2017 r. obradowało w Warszawie jury konkursu, w składzie: Elżbieta Laskowska, dyrektor Muzeum Karykatury - Przewodnicząca oraz Andrzej Bartkowski, Krzysztof Daukszewicz, Jacek Frankowski, Edward Lutczyn, Witold Mysyrowicz, Marek Raczkowski, Grzegorz Szumowski i Józef Węgrzyn. Jury przyznało następujące nagrody i wyróżnienia regulaminowe: I nagroda, ufundowana przez MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel - Andrei Popov, Rosja, II nagroda, ufundowana przez Media Corporation - Nikola Listeš, Chorwacja, III nagroda, ufundowana przez Muzeum Karykatury w Warszawie - Nenad Ostojić Neo, Chorwacja, Wyróżnienie, ufundowane przez Drukarnię Attyla w Zamościu - Ross Thomson, W. Brytania, Wyróżnienie, ufundowane przez Agencję Promocji Inwestycji - Paweł Stańczyk, Polska. Ponad to przyznano wyróżnienia pozaregulaminowe: Wyróżnienie SPAK - Wiesław Lipecki, Polska, Dyplom członka jury Jacka Frankowskiego - Angel Boligán Corbo, Meksyk, Dyplom Legnickiego Centrum Kultury - Sławomir Łuczyński, Polska, Dyplom Fundacji Satyrykon - Ilia Bereznickas - Litwa. Na wystawie pokonkursowej i w 148-stronicowym katalogu zaprezentowano 173 prace 124 autorów.

 

PLAKATY O WYSTAWIE

plakat-aukcji
plakat-eryk-2015
plakat-eryk-2016
plakat-gali-30-lecia-spak
plakat-wystawy
 
 
PIĘKNE I BESTIA

kalendarz1
kalendarz2
kalendarz-gru
kalendarz-sty
kalendarz-lut
kalendarz-mar
kalnendarz-kwie
kalendarz-maj
kalendarz-czer
kalendarz-lip
kalendarz-sierp
kalendarz-wrzes
kalendarz-paz
kalendarz-list
kalendarz-gru (18)
kalendarz-sty(19)
 
ARTYŚCI

Andrei-Popov_Rosja_I-nagroda
Nikola-Listes_Chorwacja_II-nagroda
Nenad-Ostojić-Neo_Chorwacja_III-nagroda
Wiesław-Lipecki_Polska_Wyróznienie-SPAK
Ross-Thomson_Wielka-Brytania_Wyróznienie-regulaminowe
Paweł-Stańczyk_Polska_Wyróznienie-regulaminowe
Ilija-Bereznckas_Litwa_Dyplom-Fundacji-Satyrykon
Angel-Boligabn-Corbo_Meksyk_Dyplom-Jacka-Frankowskiego
Sławomir-Łuczyński_Polska_Dyplom-Legnickiego-Centrum-Kultury
Zlatko-Krstevsky_Macedonia_Nominacja
Ilja-Katz_Izrael_Nominacja
Mysyrowicz_plakat-15
Andrei-Popov_Rosja_Nominacja
Saeed-Sdeghi_Iran_Nominacja
Rodrigo-de-Matos_Chiny_Nomonacja
Mysyrowicz_plakat-14
Borislav-Stankovic_Serbia_Nominacja
Cenk-Alparslan_Turcja_Nominacja
Dmytro-Skaghenyk_Ukraina_Nominacja
Grigori-Katz_Izrael_Nominacja
Henryk-Cebula_Polska_Nominacja
Mysyrowicz_okładka-książki
Mysyrowicz_plakat-1
Mysyrowicz_plakat-2
Mysyrowicz_plakat-3
Mysyrowicz_plakat-4
Mysyrowicz_plakat-5
Mysyrowicz_plakat-6
Mysyrowicz_plakat-7
Mysyrowicz_plakat-8
Mysyrowicz_plakat-9
Mysyrowicz_plakat-10
Mysyrowicz_plakat-11
Mysyrowicz_plakat-12
Mysyrowicz_plakat-13
Mysyrowicz_plakat-16
Nikola-Listes_Chorwacja_Nominacja
Previous Next Play Pause

 

"TERESA MURACKA"

To, co od pierwszego spojrzenia urzeka w malarstwie Teresy Murackiej,  to kolorystyczna dyscyplina i kompozycyjna perfekcja obrazu. Bliska jest w tym względzie polskiej tradycji kolorystów (Cybis, Czapski), mniej dbając o symbolikę i stronę formalną, bardziej o kolor i linie. W odróżnieniu od nich operuje większymi płaszczyznami kolorystycznymi a nie drobnymi plamami i odważniej zestawia kolory.

Jej malarstwo ewoluuje: od różnorodnych tonacji szarości i granatów w latach ubiegłych do sepii, żółci i czerwieni w ostatnich obrazach. Skupia się na przedmiocie, na wnętrzu, ale nie obca Jej jest także przestrzeń i różnorodne oblicza pejzażu. I choć rzadko w malarskiej perspektywie pojawia się ludzka sylwetka (choć bywa), to właśnie człowiek jako obserwator i jego emocje są w tych obrazach najważniejsze.
    
Prace Teresy Murackiej są bardzo prywatnym oglądem świata. Jej wizją. To ona podgląda naturę w jej fazach wzrostu, rozkwitu i schyłku czy zimowego snu. Przedmioty na jej obrazach  ożywają, dzięki subtelności szczegółu. Artystka powołuje do życia zdegradowany świat nieprzydatnych sprzętów czy zaniedbanych pomieszczeń i zaułków, jakby przypominając ich dawną świetność  i podkreślając z nostalgią przemijalność materii.
Jej obrazy niosą emocjonalne wyciszenie poprzez chromatyczną kolorystykę, czasem tylko ożywianą krzykliwszymi barwami – żółcią czy czerwienią. Skojarzeniowe i impulsywne przypominają o swojej postimpresjonistycznej proweniencji i korzeniach.

Nierzadko malarstwo  Murackiej odwołuje się do elementów architektonicznych, portretując klimatyczne fasady starych domów, intrygujących wnętrz, w których kurzą się niepotrzebne już przedmioty. Symbolika okien, kamieni czy drabin, które przybierają trochę postać figur nieistniejących, wiele mówi o naszym pogmatwanym życiu: o tęsknocie
i czekaniu (okna), o istocie milczenia i samotności (kamienie), o naszych dążeniach (drabiny). Te obrazy są filozoficznym pytaniem o sensy i o naszą ludzką kondycję w świecie przedmiotów i pejzaży.

Muracka unika jednak nachalnej symboliki i używania w obrazie literackich odniesień. Przedmioty i przedstawione światy o tyle są symboliczne, o ile same coś znaczą w realnym świecie. Artystka nie narzuca nam jednoznacznej interpretacji. Obdarzona wrażliwością i umiejętnością obserwacji otaczającej nas rzeczywistości zaprasza nas do świata równoległego. Przypomina on czasem ten realny, częściej jednak jest zdeformowany czy uproszczony do plamy, zarysu kształtu, impresji ruchu. Jeśli występuje tu świat realny, to przetworzony przez kolor i kompozycję, co nadaje mu trochę magiczny, trochę demiurgiczny charakter.

Z jej obrazów emanuje bardziej spokój i równowaga niż zwątpienie i smutek, podkreślany monochromatycznością kolorystyczną, ale bije w nich także niespokojny puls natury gotowej wybuchnąć nagłą bielą, żółcią czy błękitem.

Teresa Muracka – dyplom  z wyróżnieniem (1984 r.) w pracowni prof. Jacka Sienickiego; Dwukrotna stypendystka Ministra Kultury i Sztuki, dwukrotna laureatka Festiwalu Malarstwa Polskiego w Szczecinie. Ma na swoim koncie wiele wystaw w liczących się

 

 

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24

 

 

 

WYSTAWA "ODSŁONA CZASU"

Renata Bonczar

Artystka mieszka i pracuje w Katowicach. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem i  projektowaniem. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie - Wydział Grafiki w Katowicach (dyplom 1980 r.). Również w ASP w Katowicach uzyskała  w 2004 r. stopień doktora sztuki.

Na swoim koncie ma ponad  siedemdziesiąt  wystaw indywidualnych m. in. w Galeriach Biura Wystaw Artystycznych w Katowicach, Łodzi, Opolu, Raciborzu, Częstochowie a także w Muzeum Narodowym w Krakowie, w Muzeum  Miasta Sopot, w Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze, w Muzeum Historii Katowic, w Muzeum Śląskim, w TPSP - Górny Pałac Sztuki w Krakowie, w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie, w Muzeum Starożytnego Hutnictwa w Pruszkowie. Jej prace znajdują się również w Muzeum Sztuki Współczesnej Cuenca  w Hiszpanii oraz w  galeriach prywatnych w Kanadzie, USA
i Niemczech.

Ma na swoim koncie udokumentowany udział w ponad dwustu wystawach zbiorowych takich jak: International Drawing Prize J. Miró, Barcelona (Hiszpania) i Księstwo Andory. Współczesne Malarstwo Polskie -Rotterdam, Arnhem, Amsterdam (Holandia), International Kolony in Prilep (Macedonia), International Kolony im Flühli (Szwajcaria), Kunst Cirkus - Zandvoort (Holandia), Impresje Greckie - Gargaliani i Ateny (Grecja), 100 Artystów -100 Obrazów, Norymberga, Impresion from Umbria, - Narni (Włochy), Art La Pologne Se Dévoile - Arras (Francja), Segovia 2009, Casa de  la  Alhondiga (Hiszpania), Plein Air - Fundacion Antonio Pérez, Cuenca ( Hiszpania ), Współczesna Sztuka Polska, Nowy Jork (USA ), Art Exhibition, - Wiedeń, Kraków; Salon International Des Arts, Paryż (Francja).

Renata Bonczar jest laureatką ponad dwudziestu nagród, wyróżnień i medali w najważniejszych konkursach malarskich w Polsce. Za swoją twórczość otrzymała Nagrodę Artystyczną Wojewodów Śląskiego i Kieleckiego oraz Nagrodę Prezydenta Miasta Szczecina. W 2016 r. została uhonorowana przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Brązowym Medalem Zasłużony Kulturze  ''Gloria Artis''.

 

PLAKAT  int 4
ZATOKA ZBAWIENIA
PORT- NIEBIESKI
PORT W WENECJI
PORT
PORT-SZARY
PRZEDWIOŚNIE
Renata_Bonczar-DOMY_DUSZ-czerwony_olej,płótno_120x150
Renata_Bonczar-DOMY_DUSZ-zielony_olej,płótno_120x150
STYCZNIOWY DZIEŃ
SZMARAGDOWE MIASTO
SZMARAGDOWO 5
SZMARAGDOWO
ŚWIATŁA GRECJI
TAKA CISZA
ZAKLĘTY KRĄG
IMG_5127-4
IMG_5204-2
P1230527-3

Emilia Sobieraj

Malarka, pedagog, poetka, praktyk i teoretyk sztuk. Okazjonalnie autorka wierszy.
Ze względu na wielość pomysłów i inspiracji jej malarstwa nie zamyka w jednej charakterystyce. Tworzy więc cykle tematyczne. Tak powstały "Figuracje - akty" , "Korowody plenerowe". Najdłuższym cyklem są "Ogrody" podzielone na "Optymizm" i "Bliżej natury". Aktualnie pracuje nad pomysłem "3 x M - miłość, matka, morze".

Jest absolwentką Akademii Sztuk Pięnych w Poznaniu. Dyplom z malarstwa obroniła u prof. Piotra C. Kowalskiego oraz z pedagogiki u prof. Zbyszko Melosika.

Uczestniczyła  w plenerach artystycznych. Brała udział w wielu zbiorowych wystawach malarskich  indywidualnych, krajowych, międzynarodowych, tematycznych, środowiskowych oraz konferencjach naukowych organizowanych przez prof. Marię Szyszkowską.
Jej wiersze oraz inne formy literackie były opublikowane w wydawnictwach artystycznych: katalogach malarskich, zbiorach okolicznościowych oraz prezentowane na wernisażach.

Mieszka i tworzy na wybrzeżu pod Gdynią, gdzie aktywnie uczestniczy w życiu artystycznym.

Wystawa w Teatrze Rampa jest dla mnie szczególnym wydarzeniem i bardzo miłym przypomnieniem chwil spędzonych w Teatrze kilka lat temu z okazji benefisu Adama Bojary oraz wystawy grupy znakomitych malarzy przyjaciół. Wiąże się z tym mój debiut literacki - wiersz mojego autorstwa wyrecytował sam Wojciech Siemion. Warszawa Jest dla mnie szczególnie bliska ze względu na mój rodowód. Tu urodził się
mój ojciec i cała jego rodzina. Tu zginęli moi stryjowie walczący w Powstaniu Warszawskim w batalionie Parasol.

Andrzej Sobieraj

Artysta malarz, kontynuator realistycznego malowania pejzażu morskiego w plenerze.
Na przestrzeni 45 lat pracy uczestniczył w dziesiątkach wystaw i plenerach krajowych
i zagranicznych. Za swoją działalność uhonorowany został licznymi medalami i odznaczeniami
w tym Gloria – Artis.

 

Malarstwa uczył się w Pracowni plastycznej Marynarki Wojennej w Gdynii, gdzie dołączył
do Henryka Baranowskiego w 1975 r. na etat plastyka. Następnych nauczycieli miał w PWSSP
w Gdańsku, tam studiował u profesorów: Adama Harasa, Andrzeja Dyakowskiego i Kiejstuta Bereźnickiego. Uczelnię ukończył w 1981 r. na wydziale wychowanie plastyczne.
W pracowni MW malował na etacie do jej rozwiązania w 2003r.

 

 

 

“Wola zginęła” - wystawa fotografii autorstwa Michała Bojary będzie prezentowana w naszej Galerii Teatru Rampa w sierpniu i we wrześniu br.  Wystawa jest upamiętnieniem ważnego dla historii Warszawy, a w szczególności dla dzielnicy Wola, wydarzenia jakim była Rzeź na Woli. Była ona realizacją rozkazu Adolfa Hitlera odnośnie zgładzenia Warszawy i  jej mieszkańców. W dniach 5–7 sierpnia 1944 na Woli zamordowano od 30 tys. do 65 tys. polskich mężczyzn, kobiet i dzieci. Była to prawdopodobnie największa jednorazowa masakra ludności cywilnej dokonana w Europie w czasie II wojny światowej.

 

Ponad 70 lat po Powstaniu Warszawskim Wola wygląda całkowicie inaczej. W jej historii i przestrzeni pozostaną miejsca upamiętniające wydarzenia tamtego okresu.
Odnajdziemy je w wielkoformatowych fotografiach analogowych autorstwa Michała Bojary.

 

 

Michał Bojara - urodzony w Warszawie artysta multidyscyplinarny, zajmuje się fotografią, malarstwem rysunkiem i działaniami video. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi i w Poznaniu. Swoje prace pokazywał na ponad 60 wystawach zbiorowych i indywidualnych m.in. Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu, Galerii Władysława Hasiora, Starej Galerii ZPAF. Mieszka i pracuje na warszawskiej Woli.

Radio Wawa_czarn_biale_v2
british_council_logo_bw
ewejsciowkilogojpg
eBilet_logo_b-w
rsm-logo
tiketto_logo4
Previous Next