fot. Anna Powałowska

 

W 2003 roku ukończyła Wydział Aktorski Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu. Zadebiutowała na III roku w Teatrze Telewizji rolą Sandry w „Transferze” Waldemara Krzystka. Na deskach teatru zadebiutowała na IV roku w Teatrze Rampa. Stworzyła tu kilkadziesiąt kreacji aktorskich w spektaklach: „Grand Musical Hotel” (reż. Michał Walczak, 2021), „Miłość jako jednostka chorobowa” (reż. Grzegorz Mrówczyński, 2020), „Na wschód od Hollywood” (reż. Jerzy Jan Połoński, 2019), „Dzień Dziecka” (reż. Jerzy Jan Połoński, 2016), „Jesus Christ Superstar” (reż. Jakub Wocial, Santiago Bello, 2016), „Rapsodia z Demonem” (reż. Michel Driesse, 2015), „Dzień Dziecka” (reż. Jerzy Jan Połoński, 2016), „Tajemniczy ogród” (reż. Cezary Domagała, 2007), „O dwóch takich co ukradli księżyc” (reż. Cezary Domagała, 2015), „Jak Nanna swą córeczkę Pippę na kurtyzanę kształciła” (reż. Grzegorz Mrówczyński, 2014), „Wanna Archimedesa” (reż. Krzysztof Jaślar, 2014), „RENT” (reż. Jakub Szydłowski, 2014), „W pogoni za bajką” (reż. Cezary Domagała, 2011),„Mistrz i Małgorzata (reż. Michał Konarski, 2012), „Tango Piazzolla” (reż. Witold Mazurkiewicz, Robert Talarczyk, 2012), „Pińska szlachta” (reż. Mikałaj Pinihin, 2010), „Awantura w piekle” (reż. Cezary Domagała, 2008), „Perły kabaretu Mariana Hemara” (reż. Janusz Szydłowski, 2008), „A my do Betlejem…” (reż. Piotr Furman, 2007), „Jajokracja” (reż. Jan Szurmiej, 2007), „Nie uchodzi, nie uchodzi… czyli damy i huzary” (reż. Maciej Wojtyszko, 2006), „Brat naszego Boga” (reż. Paweł Aigner, 2006), „Złota kaczka” (reż. Jan Szurmiej, 2005), „Kandyd czyli optymizm” (reż. Maciej Wojtyszko, 2005), „Sztukmistrz z Lublina” (reż. Jan Szurmiej, 2004), „Wielka Woda” (reż. Jan Szurmiej, 2003), „Siódme mniej kradnij” (reż. Jan Prochyra, Jan Szurmiej, 2003), „Jeździec burzy” (reż. Arkadiusz Jakubik, 2000).
Współpracowała z Teatrem Narodowym w Warszawie (Pretty w „Zabić Bonda”, reż. Łukasz Kos), Operą Narodową w Warszawie (Manon w „Manon Lescaut”, reż. Mariusz Treliński), Teatrem Praskim w Warszawie (Helena w „Życiu w zasięgu ręki”, reż. Marcin Kwaśny), La Monnaie w Brukseli (Manon w „Manon Lescaut”, reż. Mariusz Trelinski). Uczestniczyła w warsztacie reżyserskim MONOLOGI pod kierunkiem Krystiana Lupy. W 2017 roku wyreżyserowała musical „Kobiety na skraju załamania nerwowego” na podstawie filmu Pedro Almodovara w teatrze Rampa. Znana z pierwszoplanowych ról w serialach „Egzamin z życia”, „Klub Szalonych Dziewic”, „Oko za oko”, oraz ról w „M jak miłość”, „Komisarz Alex”, „Wiadomości z drugiej ręki”, „Blondynka”,„Pierwsza miłość”, „Na dobre i na złe”, „Druga szansa”, „Prawo Agaty”, „Na krawędzi 2”. Jej głos można usłyszeć w wielu kreskówkach, filmach i w popularnych grach komputerowych („Wiedźmin”, „Star Wars”, „The Last of Us 2”, „Fortnite”, „The Order”, „Hearthstone”, „Call of Duty”,„ Returnal”, „Lego Marvel Super Heroes 2”).
Laureatka nagród: Ministra Kultury i Sztuki dla Najlepszej Studentki Wydziału Aktorskiego, wyróżnienia na Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi oraz nagrody Fundacji Anny Dymnej na III Festiwalu Piosenki Zaczarowanej im. Marka Grechuty w Krakowie (2007).
Więcej:
https://encyklopediateatru.pl/osoby/40514/dominika-lakomska
https://filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=1139868